Fen, fiziksel ve biyolojik dünyayı tanımlamaya ve açıklamaya çalışan bir bilimdir. Fen,
yalnızca dünya hakkındaki gerçeklerin toplamı değil aynı zamanda deneysel ölçütleri,
mantıksal düşünmeyi ve sürekli sorgulamayı temel alan araştırma ve düşünme yoludur.
Bütün çocuklar doğal dünyayı keşfetmekten zevk alır.
Fen bilimi bir doğa bilimidir. İnsanların yaşadıkları çevreyi anlayıp yorumlamalarını ve
bu karmaşık çevrede bir düzen arama düşüncesini harekete geçiren bilgi ve becerilerin
özüdür
Teknoloji ise, farklı disiplinlerde yer alan kavram ve becerilerin birleştirilerek
materyallerin geliştirilmesi ve bu materyallerin yaşamı kolaylaştırmak amacıyla işlevsel
hale dönüştürülmesidir.
Fennin amacı doğayı anlayıp açıklamaya çalışmak
iken teknolojinin amacı yaşamı kolaylaştırıcı, gereksinimlere yanıt veren değişimler
yapmaktır.
Öğrencilerin bilimsel düşünme gücünü geliştirmesinde önemli rol oynayan fen ve
teknolojide yapılandırmacılığın uygulanması, öğrencilerin karşılaştıkları sorunlara
kalıplaşmış bilgilerden hareketle çözüm üretme yerine sorun hakkındaki bilgileri
araştırarak, keşfederek, hipotezler kurarak ve elde ettiği sonuçları bir bilim adamı gibi
yorumlayarak bilimsel bir çalışma süreci ile sonuca ulaşması ve bilgileri yapılandırması
gerekmektedir.Öğrencilerin bilimsel bilgileri önceki bilgileri ile ilişkilendirerek
yapılandırabilmeleri için öğretmenin öğrencilerin hazırbulunuşluklarının farkında
olması ve konu ile ilgili uyarıcı materyalleri öğrencilere sunarak sorun çözümünde
gerekli bilgileri öğrencilerin keşfedebilmesi ve ön bilgileri ile ilişkilendirmeler yaparak
bilgiyi yapılandırmalarını sağlaması gerekmektedir (İşman, Baytekin, Balkan, Horzum
ve Kıyıcı, 2002). Bu niteliklerle yetişen öğrenciler çağın gereklerini yerine getirebilecek
özelliklere sahip olmakla birlikte karşılaştıkları sorunlara çözüm üretmede ve topluma
yararlı bireyler olmada önemli görevleri üstlenebilecektir.
http://www.ebe.anadolu.edu.tr/tezler/yl/335-gonul%20aydin.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder